It is amazing here! - Reisverslag uit Sicunusa, Swaziland van Martijn en Mariska - WaarBenJij.nu It is amazing here! - Reisverslag uit Sicunusa, Swaziland van Martijn en Mariska - WaarBenJij.nu

It is amazing here!

Door: M&M

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Mariska

27 Juli 2015 | Swaziland, Sicunusa

Daar zijn we weer!
Met deze keer een vrij lang reisverslag omdat we een paar dagen geen WiFi hebben gehad!

Woensdagochtend zijn we naar Port St Johns gereden. Voor deze weg werden we al meerdere keren gewaarschuwd omdat de dieren op de weg lopen en je als blanke erg wordt aangestaard. Ook de wegen schenen heel slecht te zijn. Nou gelijk hadden ze hoor. De schapen staken op hun gemakkie gewoon de weg over. Heel gek!

Ook waren de wegen soms heel slecht, de mensen liepen met emmers op hun hoofd en iedereen liep overal ;) We kunnen dus wel zeggen dat de weg er naar toe weer een heel avontuur was!

Eenmaal aangekomen zaten we in een hutje met andere Nederlanders! Het was erg gezellig en in de avond hebben we daar gegeten in het lokale restaurant. Het eten was heerlijk! In de ochtend zijn we weer vroeg vertrokken omdat ons weer een lange rit te wachten stond! Voordat we weg gingen zagen we nog wat aapjes vanuit het hutje! Heel cool! De rit zelf duurde vrij lang en de wegen waren soms slecht en ook slecht aangegeven. Uiteindelijk hebben we ons tweede hutje ook gevonden en hebben we ook daar weer in een lokaal restaurantje gegeten!

Vrijdag zijn we op weg gegaan naar St Lucia waar we 3 dagen verbleven! In St Lucia hebben we een boottocht gedaan waarbij we nijlpaarden en een krokodil hebben gezien! We zaten op de boot met twee Leidenaren! Super toevallig! In de middag hebben we de route genomen naar Cape Vidal waar we zebra's, buffels en herten hebben gezien!

De volgende dag zijn we in de ochtend naar hluwule gereden op aanrader van Zuid Afrikaanse mensen.Dit is een park waar de big 5 rond loopt! In het begin zagen we niks en dachten we bijna dat er geen dieren liepen haha. Op een gegeven moment staken de olifanten weer de weg over! We kwamen in het park weer Nederlanders tegen die zeiden dat we een chitta op 5 seconden hadden gemist! Dit was wel balen! Gelukkig maakte de leeuwen het eind van de dag weer goed! We waren de enige auto en vlakbij ons waren 6 leeuwen! Super gaaf!

Ohja en even tussendoor we hebben de 3000 kilometer aangetikt! We hebben dus al een pittig stukje gereden ;)

Vandaag zijn we in piet retief, wat aan de grens ligt van Swaziland. En het is gelukkig mooi weer! We zitten in een hutje bij de boerderij van Zuid Afrikanen! Je hebt hier op de boerderij echt van alles! Er zijn apen, struisvogels, kippen, honden en nog veel meer! Het is echt geweldig! We zijn nu lekker aan het bbq'en (braai) op z'n typische Zuid Afrikaans! We genieten volop en morgen zullen we weer doorrijden naar Nelspruit!

We hopen dat in Nederland ook alles goed gaat!

Liefs M&M

• 27 Juli 2015 - 21:23

Ronald:

Gaaf verhaal hoor M&M!!!
    Leuk dat jullie ons op de hoogte houden. Zo te lezen maken jullie heel wat mee.
    Ben benieuwd hoe straks (de vele) foto's zijn.
    Geniet ze en op naar het volgende avontuur.

• 27 Juli 2015 - 21:23

Karin:

Wauw wat zien jullie prachtige dingen! Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen.

• 28 Juli 2015 - 12:41

André:

Wat leuk en mooi om te horen dat jullie zoveel bijzonders meemaken en dat het goed met jullie gaat.

En nu op naar het Krugerpark!
    Gaaf hoor!!

Groetjes,
    XXX André

• 31 Juli 2015 - 23:50

Agaath:

Mooi verslag van het mooie Afrika, geniet er maar lekker van.
    Groetjes Agaath.